ÖFK-tv: Alla intervjuer efter segermatchen mot Norrköping

Inte en seger sedan i slutet av april. Men idag kom äntligen den efterlängtade trepoängaren efter 2-1 mot IFK Norrköping. Hosam Aiesh blev sen målskytt i den 93:e matchminuten.

-Det var dags att vinna nu och visa våra fans att vi kan vinna på hemmaplan, sa en enormt lycklig Hosam Aiesh till ÖFK-tv.

Det blev en dramatisk avslutning på matchen mot IFK Norrköping. Norrköping pressade på när klockan passerade 90 minuter och det var tre tilläggsminuter kvar av matchen.

-Vi fick för ett segermål, berättade IFK:s tränare Jens Gustafsson på presskonferensen efter matchen.

Men istället för ett segermål för IFK Norrköping så nickade Tom Pettersson bort bollen från straffområdet och bollen gick till Francis Baptiste som hittade fram till Hosam Aiesh som sprintade förbi på sin kant och dundrade in segermålet.

-Jag var helt slut och trodde inte att jag skulle orka springa hela vägen. Men jag orkade och vi vann matchen, sa Hosam efter matchen till ÖFK-tv.

Se intervjun med Hosam här!

Men det var nära att Hosam aldrig skulle ha fått chansen att bli segerskytt. Tom Pettersson blev nämligen neddragen i eget straffområde när han skulle nicka bort bollen från straffområdet.

-Jag skrek till domaren och var jättearg och ville ha frispark. Men sen ser jag att bollen går fram till Baptiste som hittar Hosam och sedan står jag bara och knyter nävarna och hoppas att han ska göra mål, berättar Tom till ÖFK-tv.

Se intervjun med Tom Pettersson här!

-Jag var så otroligt nervös inför matchen. Jag tror aldrig att jag har varit så här nervös i mitt liv någon gång. Men så fort jag fick komma in på planen så släppte det!

Aly Keita var tillbaka efter Afrikanska Mästerskapen och fick stå i mål i matchen mot IFK Norrköping efter en skadeperiod och sedan mästerskapsfrånvaro.

-Det var en tuff match och vi går härifrån som vinnare. Norrköping är ett riktigt bra lag men vi gör en bra match tycker jag.

Se intervjun med Aly Keita här!

Francis Baptiste gjorde sin första match från start i dag mot Norrköping. Och som han gjorde det. Speed, bra fötter och en assist blev det för unge Baptiste.

-Jätteroligt att få spela 90 minuter idag. Vi gjorde en bra match och vi vann, konstaterar Baptiste.

Se intervjun med Francis Baptiste här!

Se när hela ÖFK går ärevarv efter segern