ÖFK-tv: Aly Keita lagets nya kapten – Isak blir assisterande

Nu är det klart vem det är som blir lagkapten för ÖFK kommande säsong, valet blev Aly Keita. Assisterande lagkapten blir Isak Ssewankambo.

-En ära att få bli lagkapten i ÖFK, säger Aly Keita till ÖFK-tv.

När ÖFK blev ett elitlag på allvar var det Alex Dyer som var lagkapten, när sedan Dyer lämnade för att flytta till Elfsborg fick Brwa Nouri ta över kaptensbindeln. När Nouri flyttade österut tog Tom Pettersson över rollen som lagkapten och nu är det alltså dags för nästa lagkapten att ta över, nämligen Aly Keita.

-Det har varit många duktiga spelare och ledare som har haft rollen före mig. Det är en ära att få bli lagkapten i ÖFK, säger Aly Keita.

Keita gör nu sin sjunde säsong i klubben och har mängder av rutin i klubben, därför kändes valet av honom till lagkapten som ett bra och väntat val.

-Det betyder mycket att vara lagkapten, man får ta mer ansvar och det ska bli roligt.

Isak Ssewankambo blir assisterande lagkapten bredvid Aly Keita och tycker att det ska bli roligt att axla den här rollen.

-Ja, det blir jätteroligt att jobba tillsammans med Aly Keita som lagkapten och leda den här gruppen, säger Isak.