ÖFK-tv: Aly Keita på väg tillbaka efter skadan

I slutet av matchen mot Helsingborg trampade Aly Keita snett i en situation i slutet av matchen. Foten vek sig men han spelade vidare. Sedan dess har Keita kört rehabträning.

-Men nu känns det bättre, jag har tränat nästan som vanligt de senaste dagarna och det känns bättre och bättre, säger Aly Keita.

Alys fot var ordentligt svullen dagen efter matchen mot Helsingborg, foten röntgades men det var inget brutet i foten. Det var den 29:e april och Keitas rehabilitering har sedan dess varit inriktad på att först vila foten innan den fick belastas.

-Det känns lite i foten när jag belastar den, men jag tar steg för steg och vill vara 100 procentig innan jag kommer att stå igen. Kanske är jag tillbaka till derbymatchen mot Sundsvall, säger Keita som skadad ha fått se Sixten Mohlin vakta ÖFK:s mål.

-Sixen är en ung målvakt och jag försöker att stötta honom så mycket jag kan.

Nästa vecka kommer Guinea att ta ut sin trupp till det afrikanska mästerskapen i fotboll och förhoppningen är att Keita finns med i den trupp som landets förbundskapten i fotboll tar ut.

-Ja, det är klart att det är viktigt men fokus just nu är att bli frisk nog för att kunna stå i mål, menar Keita.