ÖFK-TV: Aly Keita redo för mötet med Kalmar FF

Idag med avspark klockan 19.00 spelar ÖFK på bortaplan mot Kalmar FF.

-Vi har väl aldrig vunnit där tidigare, då är det på tiden att vi gör det, säger Aly Keita, målvakt och lagkapten i ÖFK.

Igår reste ÖFK ner till Kalmar och för första gången kunde laget ta flyget ner till södra Sverige. Laget tränade i går kväll på Guldfågeln Arena på det nya hybridgräset som precis har blivit lagt på planen.

-Att spela på hybridgräs är förstås lite annorlunda jämfört med konstgräset som vi är vana att spela på. Det går lite långsammare men då får man anpassa spelet därefter, menar Aly Keita, målvakt i ÖFK.

Keita har missat de senaste mötena borta mot Kalmar och därför blir det extra roligt att få spela på Guldfågeln Arena.

-Vi gjorde två mål senast men förlorade. Vi får ta med oss det positiva att vi gjorde mål och se till att ta tre poäng den här gången.

Se hela intervjun med Aly Keita i spelaren ovan!

Köp Soffbiljett till matchen mot Kalmar FF och stöd ÖFK!!

Biljettpriser:
Soffbiljett: 25 kr / Biljett
Köp görs via Swish till 123 515 03 05 och märk med Soffbiljett. Observera, köp kopplat till denna match medger inte något inträde i samband med matchen. Köpet är endast för att visa support för Östersunds FK. #vigerossaldrig#öfk#öfkiks