ÖFK-tv: Amin tror på tre poäng mot Göteborg på lördag

Han har spelat fem matcher i år i Allsvenskan för ÖFK i år. Nu när Tesfaldet Tekie har lämnat klubben är han redo att ta ytterligare ett steg och ta en ordinarie plats på mittfältet. Inför mötet med IFK Göteborg är Rewan Amin tillbaka efter revbensskadan och redo för match.

Han fick ren rejäl smäll över bröstet i slutet av vårsäsongen. Han tvingades att vila i de sista matcherna eftersom hans skada gjorde sig påmind. Men efter tre veckors ledighet utan matcher är Rewan Amin redo för spel igen.

-Ja, jag är redo och har tränat för fullt idag utan att få ont, säger den den alltid så sympatiske Rewan Amin efter träningen mot Jämtkraft Arena.

Rewan är redo att möta IFK Göteborg hemma på Jämtkraft Arena (avspark 16.00 på lördag) och känner sig pigg trots skadeuppehållet.

-Ja, jag känner mig redo för match. Det ska bli roligt att få spela match igen efter ett långt uppehåll, förklarar Rewan med ett leende.

Rewan har ofta ett leende på sina läppar. Han gör inte så mycket väsen av sig ute på planen men när han pratar ger han ett mycket lugnat och klokt intryck.

-IFK Göteborg är ett bra lag men vi ska spela vårt spel och vinna matchen, menar Rewan. Vi har hemmaplan och jag tror att vi har en bra chans att vinna.