ÖFK-TV: Amir om de positiva känslorna inför matchen idag

I kväll klockan 19.00 är det dags för ÖFK att spela mot Djurgården på Tele 2 Arena. En match som ÖFK:s tränarduo, Amir och Pero ser fram emot.

-Ja verkligen, vi gör en bra prestation sist och det ska vi ta med oss i den här matchen, säger Amir Azrafshan, assisterande tränare i ÖFK.

Att möta Djurgården på bortaplan är förstås ingen lätt uppgift, det är spelartruppen och ÖFK:s ledarteam väl medveten om. Samtidigt är det en skön känsla som finns i truppen, menar Amir.

-Vi gjorde en bra prestation sist och det ska vi ta med oss. Det är många positiva känslor i laget och alla vill göra sitt bästa. Alla vill bidra till det som vi vill skapa, förklarar Amir.

Djurgården har så här långt tagit 13 poäng och började säsongen svagt men har kommit igen på slutet.

-De är duktiga, det blir en fysisk match där vi måste se till att hålla tätt framför allt i första halvleken. Vi siktar på att vinna mot Djurgården, menar Amir.