ÖFK-tv: Äntligen dags för tävlingsmatch

ÖFK laddar som bäst inför årets första tävlingsmatch. ÖFK startar med att möta Eskilsminne i Svenska Cupens gruppspel, en match som spelas på bortaplan i Helsingborg.

-Det ska bli spännande och roligt att spela en tävlingsmatch igen, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Eskilsminne hör alltså hemma i Helsingborg och spelar normalt i divison I södra. Ian har tittat på motståndarna och vet att det är ett bra lag som ÖFK möter på Olympiafältet idag.

-Det här är aldrig enkla matcher, för dem är det här den kanske viktigaste matchen på hela säsongen. Vi får aldrig underskatta lag från lägre divisioner.

Eskilsminne spelade oavgjort mot Hammarby i förra årets cupspel, året innan slog de ut Helingsborg innan gruppspelet. Med andra ord, Ian och hela ÖFK är förvarnade om sina motståndare.

-Det var länge sedan vi spelade en tävlingsmatch och jag tycker att vi är bra förberedda inför cupen. Det ska bli otroligt roligt att spela mot Eskilsminne.

ÖFK kommer inte till spel med Charlie Colkett och Sam Mensiro. Colkett har haft en skadekänning och hans frånvaro är en ren försiktighetsåtgärd, Sam Mensiro har varit sjuk i veckan och har inte kunnat träna ordentligt.

Ni kan se uppladdningen och få ÖFK:s laguppställning en timme före avspark här på ÖFK:s hemsida eller via sociala medier.