ÖFK-tv: Återhämtningen enormt viktig för spelarna

Dagen efter 0-0 mot Malmö FF var det återhämtning som gällde för spelarna i ÖFK. Värmen i kombination med en tuff match sätter förstås prägel på hur träningen ska bedrivas dagen efter matchdag.

-Vi måste vara smarta när det gäller träningen denna vecka, menar Ian Burchnall.

31 grader i skuggan, ännu varmare på planen och en match som levde ända in till slutet. Där har ni förutsättningarna för hur matchen mellan ÖFK och MFF var och självklart sliter det på spelarna. Men inom sex dygn är det dags för ny match för ÖFK.

-Vi har match igen på lördag mot Eskilstuna vilket gör att det är viktigt att vi är smarta med träningen denna vecka. Vi måste låta spelarna återhämta sig och vara redo för ny match, förklarar Ian Burchnall när vi står på Jämtkraft Arena och blickar ut över planen.

Spelarna som inte spelade i går mot Malmö plus några som fick mindre speltid, tränar på konstgräset. Det är full fart och Ian ser nöjd ut.

-Vi har väldigt många som vill in och spela just nu. Det ser riktigt bra ut och är bra konkurrens bland de här killarna nu, säger Ian.