ÖFK-tv: Bellman tillbaka efter utflykten i Norge

Henrik Bellman är tillbaka i Östersund igen efter lite semester men också efter att ha varit utlånad under höstas till norska Levanger.

-Jag behövde speltid och det fick jag i Levanger, men nu känns det skönt att vara tillbaka, säger Henrik Bellman till ÖFK-tv.

Den snart 21-årige kvicke mittfältaren hade svårt att ta en plats på ÖFK:s mittfällt under våren och till slut kom Ian Burchnall och Henrik Bellman överens om att Henrik skulle lånas ut för att få matchträning. Till slut hittade Ian norska Levanger och det blev till slut elva matcher i Norge för Henrik.

-Det var en bra tid i Levanger, jag fick spela varje match och det var en hög nivå på ligan, förklarar Henrik när vi träffar honom efter ett gympass på Jämtkraft Arena.

Henrik har gjort allt annat än vilat under ledigheten, hans träningsvillighet har gjort att han har tränat regelbundet varje vecka och känner sig pigg i kroppen nu när säsongen drar igång på allvar.

-Det är otroligt roligt att vara här igen. Jättekul att börja träna fotboll igen och träffa de andra killarna. Nu ska vi satsa på att komma igång och vara i bra form tills cupen drar igång.

Första testet blir norrlandsderby mot GIF Sundsvall på bortaplan lördag 25 januari inomhus i Sundsvall. Därefter är det meningen att ÖFK ska åka på träningsläger innan Svenska Cupen startar söndag 23 februari på bortaplan mot Eskilsminne från Skåne.