ÖFK-tv: Besvikelse efter 1-1 för ÖFK borta mot Sirius

Ledning med 1-0 en bit in i andra halvleken räckte inte för seger för ÖFK borta mot Sirius på Studenternas i Uppsala. En olycklig straff för hemmalaget gjorde att matchen slutade 1-1.

-Vi har tittat på reprisen flera gånger och det är ingen straff, konstaterar en besviken Ian Burchnall.

Straffen kom i slutet av matchen, ÖFK hade gjort en bra match, framför allt i andra halvleken och hade flera möjligheter att göra 2-0. Men i straffområdet försöker Eirik Haugan stoppa en Sirius-spelare och domaren tyckte att han gjorde det oschysst och blåste straff.

-Vi har tittat på reprisbilder flera gånger och det är ingen straff. Samtidigt så får vi inte sätta oss i de här lägena. Vi borde kunna stänga matchen tidigare, konstaterar Ian Burchnall efter matchen.

Se presskonferensen här

Alhaji Gero var inne på samma sak. Han gjorde sitt första mål i ÖFK denna säsong och hade tillsammans med Dino Islamovic flera riktigt bra chanser.

-Det var skönt att göra mål. Men vi borde gjort ett till mål och vunnit matchen, konstaterar Gero.

Se intervju med Gero härh

Dino Islamovic var den som spelade fram till Gero vid 1-0 målet och han var otroligt besviken efter 1-1.

-Jag tycker att vi var mycket bra i andra halvleken. Men vi kom inte upp i den nivån som vi behöver ha i den första halvleken.

Se intervjun med Dino här