ÖFK-tv: Bobo analyserar ÖFK:s seger och övriga resultat i sjätte omgången

I går vann ÖFK hemma mot Helsingborg med 3-0 och klättrar i tabellen och ligger nu på fjärdeplats, på samma poäng som serieledarna Djurgården. I dagens avsnitt av ÖFK-tv analyserar Bobo Sollander tabelläget, resultaten från omgång sex och tittar framåt mot nästa match.

Vi var många som njöt i solskenet på Jämtkraft Arena igår kväll. När domaren blåste av matchen strax före klockan 21.00 på måndagskvällen stod det klart att ÖFK hade vunnit med 3-0 över nykomlingen Helsingborg och tagit en ny viktig seger.

-Jättekul och skönt med en seger, konstaterar Bobo Sollander i dagens ÖFK-tv avsnitt.

Bobo tittar lite på resultaten från den senaste omgången och konstaterar att årets Allsvenska är otroligt jämn.

-De nya tv-pengarna har gjort att lagen har värvat bra inför årets säsong och det gör att Allsvenskan troligen är bättre än någonsin, menar Bobo.