ÖFK-tv: Bobo förklarar hur det är att träna i kyla och snö

-8 grader och ymnigt snöfall. Där hade ni förutsättningarna för ÖFK:s träning idag på Jämtkraft Arena. Trots riktigt tuffa förhållanden var det glada miner på spelarna i ÖFK: I dagens ÖFK-tv förklarar Bobo Sollander hur det är att träna i kyla och snöfall.

Att träna och spela fotboll i Östersund kan vara helt underbart. Men det kan också vara som vädret var idag. -8 grader och kraftigt snöfall. Men tror ni att spelarna klagade? Inte då! Det var skratt och full fart på träningen.

-Det gäller att lära sig hantera det här underlaget. Det är besvärligt eftersom bollen beter sig lite annorlunda än vanligt. Dessutom måste spelarna lära sig att det är bra att ha torra strumpor och skor när träningen startar, förklarar Bobo Sollander i dagens ÖFK-tv.

Bobo vet hur det är att spela och träna i snöfall och kyla. Han vet också att några av spelarna har lättare att hantera underlaget än andra.

-Ibland sticker bollen iväg och det är besvärligt. Men spelarna är medvetna om att det kan vara så här när man spelar i ÖFK.