ÖFK-tv: Bobo om träning dag före match och gruppdynamik

Bobo Sollander berättar här hur ÖFK tränar dagen före match. I morgon är det ju matchdag här i Spanien och klockan 12.00 börjar matchen mot Dynamo Kiev.

-Egentligen tränar man på samma sätt dagen före match men man kanske drar ner på tiden som man tränar, förklarar Bobo.

Måndagens träning skedde i bästa möjliga förhållanden. Vindstilla, +15 grader och en strålande sol från en klarblå himmel. Inte undra på att spelarna i ÖFK, och ledarna njöt.

Eftersom det var träningsfritt i går söndag var spelarna extra laddade och ville fortsätta träningen lite till när Ian Burchnall ville att träningen skulle vara över.

-Så här är det alltid när vi har haft träningsledigt en dag, skrattade Ian och försökte få dem att avsluta träningen.

Dino Islamovic och några av spelarna vädjade om tre minuter till på den vackra träningsplanen och det fick de!

-Det gäller att träna rätt men vi brukar träna ungefär på samma sätt oavsett om det är match dagen efter eller inte. Men längden på träningen brukar vara lite kortare, förklarar Bobo Sollander.

Bobo berättar också om golfrundan med Tom Pettersson, Curtis Edwards och några till. En runda som vanns av assisterande tränaren Shaun Constblable.

I morgon dags för match alltså mot Dynamo Kiev, en match som startar 12.00 och som sänds direkt på C-more.