ÖFK-tv: Bobo snackar upp matchen mot Falkenberg

Det är tre dagar kvar till premiären på Jämtkraft Arena i Allsvenskan 2019 och Bobo Sollander tittar framåt mot matchen mot Falkenberg. Efter 0-0 mot AIK borta gäller det att glömma den poängen och sikta in sig på tre poäng mot Falkenberg istället.

Nykomlingen Falkenberg står alltså för motståndet på söndag med avspark klockan 15.00, troligen blir det en helt annan match mot Hallandslaget än det blev mot AIK.

-Vi får väl utgå från att vi kommer att ha mycket boll. Det är speciellt att gå ut i en hemmapremiär. De är väldigt fokuserade på den här matchen. Spelarna inspireras av en stor publik, det är därför som man tar fler poäng på hemmaplan, menar Bobo.

Trots att Falkenberg är nykomlingar är det ett riktigt bra lag. Seger i premiären hemma mot Örebro med 1-0 imponerar på många experter och det är ÖFK-spelarna väl medvetna om.

-Det finns inga dåliga lag i Allsvenskan, de tog sig upp från Superettan och det är ingen lätt uppgift. Vi kommer att spela en positiv fotboll och föra spelet.