ÖFK-tv: Bra stämning i truppen inför AIK-mötet

ÖFK tränade för fullt idag torsdag inför den viktiga matchen hemma mot AIK som spelas söndag klockan 15.00.

-Vi var inte nöjda med spelet mot Elfsborg och ska genomföra några bra träningar inför matchen mot AIK, säger Ian Burchnall.

ÖFK:s match mot Elfsborg blev inte alls så bra genomförd som många hade hoppats på. Förlust med 1-4 i Borås och nu gäller det för laget att ta nya tag när svenska mästarna AIK kommer på besök på söndag.

-Det blir en intressant match för oss att spela mot AIK, de spelar ikväll en viktig match i kvalet till Europa League mot Glasgow i Skottland och kommer till vår match troligen med entusiasm efter en sådan stor match. Men det gäller för oss att vara redo för att möta AIK, förklarar Ian Burchnall.

Spelarna och laget hade ett möte i morse i samband med frukosten där de diskuterade hur man ska spela mot AIK och vilka styrkor motståndarna har.

-Vi hade en bra träning idag och sedan tränar vi på fredag och lördag innan det är dags för match på söndag.

Hör Ian berätta om stämningen i truppen i spelaren här ovan!

Biljetter till AIK-matchen köper ni här!