ÖFK-tv: Brian Wake gästar programmet och Tom P förklarar långärmade tröjan

Söndag och dag före matchdag på Cypern. Då kommer assisterande tränaren Brian Wake och hälsar på i ÖFK-tv studion. Wake berättar om sin digra bakgrund i ÖFK och varför han valde att återvända till klubben. Dessutom förklarar Tom Pettersson den långärmade tröjan som han haft på träningen.

ÖFK-tv börjar nu finna sin form, spelarna och ledarna står i kö för att vilja vara med i programmet. Brian Wake har ett långt förflutet i ÖFK och älskar verkligen den här föreningen. Han berättar om vad han sysslat med sedan han var assisterande tränare till Graham Potter och hur han ser på laget kommande säsongen.

Uppladdningen inför måndagens match pågår också, Ian Burchnall skickar sms mitt i sändningen och avslöjar startelvan. Vidare förklarar Tom Pettersson, som alltid spelar i kortärmat i Sverige, oavsett väderlek, varför han här nere på Cypern kör i långärmat.

– Ett misstag, säger den rutinerade backen Pettersson.

Förresten, missa inte vår direktsändning av matchen på Cypern mellan ÖFK och Henan Jianye som startar 14.00 svensk tid. Vi sänder matchen på på YouTube och på vår hemsida och våra sociala medier kommer det att finnas länkar till sändningen.