ÖFK-tv: Burchnall dagen efter förlusten mot AFC

Det är dagen efter förlusten mot AFC Eskilstuna. Ian Burchnall och laget tränade på Jämtkraft Arena.

-Det är klart att det är jobbigt idag, vi förlorade ju igår. Men det är bara att lära oss av misstagen och gå vidare, säger Ian Burchnall till ÖFK-tv.

Det var en match mot tabelljumbon på hemmaplan som skulle ge tre poäng. Det var en match som skulle ge andrum och glädje. Men istället blev det en förlust och noll poäng.

-Det är alltid jobbigt dagen efter en förlust. Men nu har vi en ny match på lördag och ännu en viktig match. Det gäller att vi analyserar och kollar vad som gick fel och vad vi kan förbättra till nästa match, säger Ian Burchnall på Jämtkraft Arena.

Ian och hans ledarteam har redan ägnat tid åt att se igenom klipp från matchen vad som gjordes bra och vad som gjordes mindre bra.

-Vi började matchen riktigt bra, vi skapade fyra bra chanser första minutrarna men vi gör inte mål på dessa chanser och sedan när vi inte gör mål på de chanserna så blir vi stressade och tar dåliga beslut.

AFC Eskilstuna har två riktiga målchanser och gör mål på båda chanserna. Nu är det Sundsvall på bortaplan på lördag och en match som ännu en gång är viktig och svår.

-Sundsvall har haft det jobbigt och vill vinna mot oss.

Efter matchen mot Eskilstuna var det många fans som var besvikna och diskussionerna handlade mycket om hur ÖFK nu ska vända det här.

-Jag förstår att fansen reagerar. De är otroligt viktiga för oss och vi vill förstås göra en bra insats mot Sundsvall och vinna mot dem.