ÖFK-tv: Burchnall efter sista träningen inför Falkenberg

I morgon klockan 15.00 spelar ÖFK hemmapremiär i Allsvenskan mot Falkenberg på Jämtkraft Arena. idag lördag tränade laget sista gången inför matchen och så gott som alla spelare deltog på dagens träning.

Hemmapremiären i morgon blir en riktigt bra värdemätare för ÖFK, nykomlingen Falkenberg började den Allsvenska säsongen 2019 med att vinna premiären hemma mot Örebro med 1-0 efter mål av John Björkegren.

Snön vräkte ner över Jämtkraft Arena på lördagen när ÖFK tränade före match och Ian Burchnall, tränare i ÖFK konstaterade att våren känns långt borta.

-Ja, verkligen. I går var det plusgrader och vackert vårväder, nu det här. Men vi längtar till matchen mot Falkenberg och vi hade så gott som alla spelare på träningen idag.

Ian och spelarna i ÖFK är medvetna om att matchen mot Falkenberg inte kommer bli likadan som mot AIK. ÖFK kommer troligen att ha otroligt mycket boll och Falkenberg kommer att falla ner lågt i sitt positionsspel.

-Vi får se om vi byter ut några av spelarna som var med mot AIK, vi har ju en bred trupp och får se hur statusen är med truppen innan vi tar ut laget, förklarar Ian Burchnall.

Biljetter till ÖFK:s match mot Falkenberg köper du här: