ÖFK-tv: Burchnall om den fina stämningen i truppen

-Vi är mer sammansvetsade nu än tidigare. Nu är vi ett lag som jobbar för varandra!

Så säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK inför matchen mot GAIS på lördag. Läget i laget är bra och alla längtar efter att få spela tävlingsmatch igen på hemmaplan.

I söndags vann ÖFK mot Eskilsminne i Svenska Cupen med 5-0. Ett riktigt bra resultat och en bra start på cupäventyret som förhoppningsvis blir långt och framgångsrikt.

Läget i laget är riktigt bra, Aly Keita har varit hemma med magsjuka och samma sak med Henrik Bellman. I övrigt är alla hela och friska. Charlie Colkett har tränat på under veckan, han stod ju över matchen mot Eskilsminne på grund av skadekänning.

-Men Charlie har tränat bra och ska vara redo för match, säger Ian Burchnall, efter torsdagens träning.

Även Sam Mensiro, som också stod över matchen mot Eskilsminne på grund av sjukdom, är tillbaka i träning och redo för match.

I en längre intervju i webb-tv fönstret ovan berättar också Ian om den senaste tiden turbulens i klubben.

-Jag är less på att se nyheter som handlar om ÖFK men inte om fotboll i media. Politiska utspel och uttalanden från folk skadar föreningen och den skadar oss ledare och spelare. Vi vill koncentrerar oss på fotboll och göra det vi är bra på, säger Ian.

Ian och hela laget ser fram emot ytterligare en tävlingsmatch och den här gången på hemmaplan. Matchen mot GAIS spelas på lördag med avspark 14.30.

Här kan du köpa biljetter till matchen mot GAIS.

Här kan du se resultat och kommande matcher i Svenska Cupen.