ÖFK-tv: Charlie Colkett skadad i matchen mot MFF

Charlie Colkett har under försäsongen och i starten av Allsvenskan varit en av de bättre spelarna i ÖFK. I matchen mot Malmö på söndagskvällen fick Charlie utgå i halvtid på grund av skada.

-Just nu har jag ont, säger Charlie efter matchen till ÖFK-tv.

Det började med att Markus Rosenborg satte hårt åt i närkamperna mot bland annat Charlie Colkett. Dessutom hade Colkett en uppgörelse med ytterligare Malmö-spelare som fällde honom både en och två gånger.

I halvtid var dock smärtan för stor för att Charlie skulle kunna fortsätta och tränaren Ian Burchnall valde att ta ut den duktiga engelsmannen.

-Just nu har jag ont, jag fick några smällar och kände att det gjorde ont. Men nu måste vi glömma den här matchen och sikta vidare mot nästa match, konstaterar Charlie Colkett vars ben var rejält lindat efter matchen.

Hur allvarligt det är med Charlie är svårt att säga, han kommer att undersökas ytterligare när laget landar i Östersund under måndagseftermiddagen.