ÖFK-tv: Colkett glad att vara tillbaka i Östersund

Han dök upp i Östersund i början av januari och sedan dess älskad av fansen. Förra säsongen visade han att hans vänsterfot kan bli hur bra som helst i Allsvenskan.

-Det är härligt att vara tillbaka i Östersund igen efter ledigheten, säger Charlie Colkett med ett leende.

Charlie Colkett startade i 23 matcher förra säsongen, dessutom blev han inbytt i två matcher. På dessa matcher gjorde han ett mål och två assist men oj så mycket ytterligare nytta han gjorde.

-Det har varit ett bra år även om det har tagit lite tid att anpassa sig till det spel som spelas här och ligan. Tiden går fort. Det är rätt precis ett år sedan jag kom hit till ÖFK och Östersund som stad.

Charlie har tillbringat ledigheten hemma i England men också hunnit med att resa lite. Plus förstås att hålla igång träningen för att vara väl förberedd inför den här säsongen.

-Jag hade en skön semester med min familj och det var bra att få lite vila. Men nu är det skönt att komma igång igen och det ska bli roligt när säsongen drar igång på allvar.

Charlie förklarar att han och hans lagkompisar nu är redo för att visa att de är ett riktigt bra fotbollslag och ambitionen är hög hos Charlie. Eftersom ÖFK har fått behålla i stor sett hela sin trupp och ännu så länge har det inte kommit till någon spelare betyder det att gänget som nu ska spela för ÖFK trots sin ungdom ändå har lite erfarenhet.

-Vi har alla ett års erfarenhet av att spela i Allsvenskan. Förra året hade vi väldigt många nya spelare och det har tagit lite tid att spela ihop oss. Men nu tycker jag att vi är bra samspelta.

Hur har träningen varit denna första vecka?

-Den har varit bra. Vi har kört lite övningar och nu ökar vi på träningsmängden och intensiteten allt eftersom.

Träningen kommer nu att ske i ÖP-hallen fram till avfärden till Portugal och träningslägret där. ÖP-hallen har storleken som en 7-manna plan men många menar att underlaget är i hårdaste laget.

-Självklart skulle vi vilja träna utomhus men nu går inte det. Den här hallen är helt okey tycker jag. Det är inget att klaga på utan bara att köra på, avslutar Charlie innan han går ut i -6 grader och åker tillbaka till Jämtkraft Arena innan ytterligare ett pass i gymmet väntar.