ÖFK-tv: Colkett har landat – har träffat lagkompisarna

Idag landade Charlie Colkett, ÖFK:s senaste nyförvärv i Östersund och han har redan hunnit träffa sina nya lagkompisar.

-Jätteroligt att äntligen vara här. Jag ser verkligen fram emot att få börja träna med laget och spela matcher, säger Charlie Colkett.

David Webb var på plats på Frösö Flygplats i förmiddags och mötte upp ÖFK:s senaste nyförvärv, Charlie Colkett, anlände med direktflyget från Gatwick i London. Charlie var förvarnad om kylan och snön som hans nya hemstad skulle bjuda på.

Iklädd tjock vinterjacka och ett leende gick han ut från flygplatsbyggnaden och såg förväntansfull ut och väldigt lycklig.

-Första dagen här, det är otroligt vackert och fint här i Östersund. Jag sov hela resan över så jag känner mig utsövd. Det är mycket nytt för mig med en ny klubb och ny stad, konstaterade Charlie på besök på Jämtkraft Arena.

Kontakten mellan David Webb och Ian Burchnall har varit intensiv den senaste månaden och häromdagen blev det alltså klart att Charlie skrivit på för ÖFK för de närmaste 3,5 åren.

-Jag är glad över David Webbs intresse för mig och vi har pratat i flera månader nu och nu är jag här. Jag ser mig själv som en kreativ mittfältare och jag gillar att hålla i bollen och göra mål förstås.

Hur mycket vet du om klubben?

-Jag har gjort lite reaserch om klubben och vet förstås att ni vann över Arsenal på Emirates stadium. Sedan ska det bli kul att börja träna med laget och alla nya lagkompisar.

Det här är första gången som Charlie är i Sverige och så här långt norrut på jordklotet har han inte varit förut. Han har aldrig testat på längdskidåkning men ser fram emot att få testa på det någon dag.

-Nu gäller det bara att acklimatisera mig för kylan och snön och ert sätt att spela fotboll. Men det ska bli jätteroligt och jag ser fram emot att börja träna och spela.

Charlie Colkett följer med till Trondheim i morgon måndag och träningsmatchen mot Ranheim.