ÖFK-tv: Colkett längtar efter premiären i Allsvenskan 2020

På söndag 17.30 är det äntligen premiär i Allsvenskan för ÖFK. Redan i morgon lördag åker laget buss ner till Stockholm för att ladda inför premiären borta mot Hammarby.

-Det ska bli otroligt roligt att vi nu äntligen kör igång, säger Charlie Colkett till ÖFK-tv.

Världens längsta försäsong. Så har den kallats och med tanke på att ÖFK:s spelare och ledare samlades den 7:e januari efter ledigheten i december, så förstår ni att väntan har varit lång.

-Det har varit vansinnigt. Men vi har varit fokuserade på premiären och nu i två veckor har vi ju vetat om att serien skulle starta på söndag, säger Charlie Colkett.

ÖFK hade förra året seriens yngsta trupp och har det även i år! Självklart är det jobbigt för många unga killar att bara träna och gå och vänta på att serien äntligen ska starta.

-Vi har tränat hårt vecka efter vecka, dag efter dag. Alla tankar har varit på premiären i Allsvenskan. Nu har vi inte spelat någon match sedan i början av mars, men det är lika för alla lagen.

ÖFK har spelat två internmatcher under den här perioden, matcher mellan spelarna i laget och därmed fått upp intensiteten till något som liknar en match.

Charlie Colkett gör nu sin andra Allsvenska säsong i ÖFK och han känner sig pigg och redo för att ta ett större ansvar i laget.

-Min kropp är redo och jag känner mig i bra form. Att möta Hammarby borta är en match som man verkligen ser fram emot, avslutar Charlie Colkett.

Se hela intervjun med Charlie Colkett i webb-tv spelaren ovan!