ÖFK-tv: Colkett om känslan inför Falkenberg

På lördag klockan 13.30 spelar ÖFK borta mot Falkenberg i en otroligt viktig match. Seger där och ÖFK kan andas ut och titta uppåt i tabellen.

-Det ska bli roligt att spela mot Falkenberg, det är klart att vi ska vinna den här matchen, säger Charlie Colkett i ÖFK.

Charlie Colkett var avstängd i matchen mot Kalmar FF men är nu tillbaka igen och kommer förstås att bli en viktig mittfältskugge för ÖFK i den viktiga matchen i Falkenberg.

Charlie och de andra spelarna vet hur viktig den här matchen är, seger här och det blir lite lättare att nästa onsdag åka till Örebro för ny bortamatch.

-Stämningen i truppen är riktigt bra, allt som händer utanför planen kan vi inte göra något åt. Vi kan bara fokusera på att spela fotboll och vinna matcher. Vi har tränat på bra i veckan och eftersom jag inte fick spela nu senast känner jag mig extra laddad, säger Charlie.