ÖFK-tv: Colkett tillbaka efter skada och redo för match

Under våren tillhörde han ÖFK:s bästa spelare och var kuggen på mittfältet. Men i matchen mot GIF Sundsvall skadade han sig och fick utgå. Men nu är Charlie tillbaka i träning och redo för match.

-Det känns jättebra och jag är redo att vara med igen, säger den sympatiske engelsmannen.

Han spelade tolv matcher under våren, det vill säga varenda match. Han gjorde ett mål och ett assist men framför allt var han otroligt duktig i arbetet på mittfältet. Hans känsliga fötter såg till att lägga hörnor och frisparkar.

Kort och gott, Charlie Colkett var riktigt bra. Men så skadade han sig i matchen mot GIF Sundsvall och en tung rehabperiod startade. En period som nu är över och sedan någon dag tränar han fullt ut med övriga i laget.

-Det är klart att det har varit tungt att inte få spela matcher men nu har jag kört rehab en längre tid och känner att jag blir starkare för varje dag, säger Charlie till ÖFK-tv.

Charlie har ingen smärta i foten och stod idag kvar en längre tid tillsammans med assisterande tränare Johanna Almgren och nötte frisparkar.

-Jag är redo att spela, så känns det.