ÖFK-tv: Dino är redo för Falkenberg på hemmaplan

På söndag är det hemmapremiär för ÖFK i Allsvenskan. Nykomlingen Falkenberg kommer på besök till Jämtkraft Arena och Dino Islamovic är redo för hemmapremiären.

-Jag kommer att träna på denna vecka och vara redo för spel på söndag, säger Dino.

Dino Islamovic har under försäsongen spelat bra men haft lite skadekänningar. I matchen mot AIK spelade Dino inte utan istället var det Alhadji Gero som spelade på topp. Men nu är Dino redo för match igen och kanske blir det han som spelar på topp med Hosam och Ravell eller någon av de andra lagkompisarna.

-Ja, jag tränar på och ska vara redo för match, säger Dino efter träningen på Jämtkraft Arena.

Dino följde ju matchen mot AIK från sidan av planen och kunde konstatera att hans lagkompisar följde sin plan, tät defensiv med stabilt försvarsspel och kontringar på det.

-Vi kämpade till oss en poäng. Ofta spelar vi ut de andra lagen med vårt bollinnehav men kanske förlorar poäng. Den här gången gjorde vi lite annorlunda, menar Dino.

Han konstaterar att hemmapremiären mot Falkenberg blir lite annorlunda, ÖFK kommer troligen att dominera bollinnehavet och matchen, som de brukar göra.

-Jag tror att de kommer hit och backar hem och satsar på kontringar. Vi kommer att ha mycket boll och det gäller att ha energi i de offensiva delarna.