ÖFK-tv: Dino glad att tävlingssäsongen är igång

Dino Islamovic stod över de två matcherna på träningslägret i Spanien. Men i lördags var han tillbaka i startuppställningen när ÖFK kryssade mot Halmstad.

-Det kändes bra att vi äntligen är igång med tävlingsmatcher och nu ska vi vinna mot Karlstad på lördag, säger Dino!

Jämtkraft Arena badar i sol och temperaturen ligger på någon plusgrad. Inte undra på att spelarna i ÖFK njuter av de träningar som laget just nu genomför inför matchen mot Karlstad på lördag i Svenska Cupen.

-Det är faktiskt skönt att träna i det här vädret. Jag är lite trött i kroppen efter mina första 90 minuter som jag spelade i helgen. Det var länge sedan jag spelade en hel match. förklarar Dino.

Dino stod över matcherna i Spanien men tränade på som vanligt med de andra spelarna i värmen. Och vilan från matcher gjorde honom gott, nu är han redo för en ny match till helgen.

-Jag tycker att vi gör en bra match mot Halmstad trots allt men nu måste vi jobba med att få in fler spelare inne i deras box bara, säger Dino.

Karlstad är ett division I-lag och slutade på 13:e plats i division I norra förra året.

-Förmodligen kommer Karlstad att spela likadant, kanske till och med ännu mer defensivt än vad Halmstad spelade. Ska vi göra mål måste vi ha mer rörelse för att komma igenom deras försvar, fler djupledslöpningar både från min sida men också från mittfältet.

-Mer variation i spelet. Jätteskönt att få spela, kul att det var sånt bra drag på läktaren. Det har blivit ett härligt att spela hemma. När vi kommer ut på konstgräsmattan och publiken hejar.

I den andra matchen i grupp 6 där ÖFK spelar vann Sirius mot Karlstad med 2-1 i Karlstad.

-Vi har en poäng och Sirius har tre. Sen beror det förstås på hur det går i de andra matcherna men det ska inte vara något snack om att vi ska gå vidare, avslutar Dino och ser redan nu fram emot att få spela ytterligare en tävlingsmatch.

Matchen mot Karlstad på lördag klockan 14.00 direktsänds av C-more.