ÖFK-tv: Dino glödhet med mål i tre raka matcher

Mål mot Eskilstuna. Mål mot Helsingborg och sedan också mål mot Kalmar FF. Att påstå att Dino Islamovic är het just nu är ingen överdrift.

-Det var ett tag sedan jag gjorde mål tre matcher i rad, men jag tror att det hände någon gång i Trelleborg, säger Dino.

Förra året gjorde Dino Islamovic nio mål på 22 matcher i ÖFK-tröjan. Efter sju omgångar har han redan hunnit med att göra tre mål. Inte undra på att han ler när vi träffar honom.

-Det har gått bra för mig. Jag tycker att jag tar mer ansvar nu än tidigare. Jobbar hårt för laget och då kommer också målen till slut, menar Dino.

Dessutom har Dino fått vara skadefri under den allsvenska säsongen så här långt, något som också spelar in i framgångarna.

-Chanserna har kommit och jag har tagit vara på chanserna. Det är alltid roligt att göra mål, menar Dino.

Sedan ÖFK tog steget upp i Superettan och Allsvenskan är det bara tre spelare som har gjort mål tre matcher i rad så här långt, dessa är Jamie Hopcut, Saman Ghoddos och Dino Islamovic.

-Nu siktar jag på flera mål, närmast mot Häcken!

Klicka här för att kolla på Dinos tre snygga mål.

Dinos mål hittar du här!