ÖFK-tv: Dino om målet mot AFC och känslan inför match

Lördag 16.00 spelar ÖFK mot AFC Eskilstuna på Jämtkraft Arena i en viktig match för bägge lagen. Dino Islamovic har fina minnen från förra mötet när jämtarna vann med 1-0 på bortaplan.

-Jag gjorde ett snyggt mål då och vi ska vinna nu igen, slår Dino fast.

Dino Islamovic är den spelaren i ÖFK som gjort flest mål den här säsongen. Så här långt har det blivit fem mål och två assist på 16 matcher.

Dino kommer mycket väl ihåg hur målet gick till och beskriver det som ett snyggt mål.

-Jag är anfallare och vi ska göra mål. Vi gör en bra match mot Malmö FF nu senast och nu siktar vi på tre poäng i den här matchen, menar Dino.

Dino har inte bara gjort mest mål i ÖFK-tröjan, han skapar också varje match mängder av chanser. Men frustrerad över att alla inte går i mål är han inte.

-Nej, jag vet hur det är. Vissa bollar går inte in och det är bara att jobba vidare. Det gäller att hålla huvudet kallt och vänta på rätt läge.