ÖFK-tv: Dino redo för match mot IF Elfsborg I kväll

I kväll spelar ÖFK borta mot IF Elfsborg i Allsvenskans 20:e omgång. En match mellan två lag som ligger efter varandra i tabellen.

-Det blir en spännande match och det ska bli roligt att möta Elfsborg, säger Dino Islamovic.

Dino Islamovic har spelat alla matcher i Allsvenskan förutom en då han var avstängd. Han har startat i 16 matcher och hoppat in i de andra två matcherna.

På 18 matcher har han gjort sex mål och två assist och leder därmed ÖFK:s poängliga. Ikväll väntar IF Elfsborg på bortaplan och efter gårdagens träning på Jämtkraft Arena var det en förväntansfull Dino som klev sist av träningen.

-Det är roligt att spela fotboll oavsett om det är match eller träning. Vi möter ett starkt hemmalag och det blir en tuff match för oss. Men det ska bli roligt att möta dem.

Under sommaren har det hänt en hel del i ÖFK:s spelartrupp och flera spelare och lämnat klubben och det har kommit till en mängd spelare.

-Jag tycker att det är en bra stämning i truppen, vi har tränat bra under veckan. Vi fick en poäng med oss från matchen mot Sundsvall och vann med 1-0 mot IFK Stocksund i cupen. Det kanske inte är våra bästa matcher, det är svårt att spela mot lag i lägre divisioner, menar Dino.

Kvällens match mot Elfsborg blir en tuff match, det är Dino och hans lagkompisar beredda på.

-Ja, det blir tufft. De ligger nära oss i tabellen och jag hoppas på att vi kan visa upp vårt fina passningsspel och spela bra.

Matchen ikväll spelas på Borås Arena med avspark klockan 19.00 och information om hur du som ÖFK-supporter köper biljetter hittar du här!