ÖFK-tv: Dino redo för Norrlandsderby på lördag

På lördag kväll är det dags för Norrlandsderby i fotboll, ÖFK mot GIF Sundsvall och kampen om vilket lag som är bäst i Norrland.

Dino Islamovic har gjort fyra mål så här långt denna säsong för ÖFK och räknar med att göra minst ett mål i derbyt mot Sundsvall.

ÖFK:s bästa målskytt så här långt är Dino Islamovic, fyra mål har han hunnit med så här långt i vår i Allsvenskan och därmed är han bästa målskytt i klubben.

-Det har gått bra för mig, jag har fått vara skadefri och det har gjort att jag kunnat spela mycket. Nu gäller det att vi vänder förlusttrenden och vinner derbyt mot Sundsvall, säger Dino till ÖFK-tv.

Är det något speciellt att spela ett derby?

-Ja, det är det helt klart. Det blir en extra spänning och mycket folk på läktaren. Nu är det sista matchen före sommaruppehållet och det är viktigt att avsluta våren med en seger mot Sundsvall.

Här kan du köpa biljetter till matchen på lördag kväll mot Sundsvall.