ÖFK-tv: Douglas Bergqvist dagen efter 0-0 i cupen

2206 åskådare kom till Jämtkraft Arena i går lördag för att se ÖFK spela 0-0 mot Halmstad i den första gruppspelsmatchen i Svenska cupen.

-Det är bara att jobba vidare och fokusera på matchen mot Karlstad på lördag, menar Douglas Bergqvist efter söndagens träning.

Med sju nya spelare i truppen var intresset för ÖFK otroligt stort inför cupmatchen mot Halmstad. Förväntningarna på det ”nya ÖFK” var stort och nyfikenheten minst lika stor.

ÖFK pressade och pressade, skapade flera riktigt bra målchanser men något mål blev det inte. Idag söndag tränade ÖFK som vanligt, några av spelarna körde rehab medans andra fick behandling och några var ute på Jämtkrafts gröna konstgräs.

-Det var tråkigt att vi inte vann de här matchen mot Halmstad. Men vi ska försöka lyfta fram det positiva och ta med oss det mot Karlstad, förklarar Douglas Bergqvist efter träningen.

ÖFK hade, som vanligt, ett massivt bollinnehav. Halmstad skapade inte några målchanser och både Aly Keita och ÖFK:s trebackslinje hade en lugn eftermiddag.

-Det är viktigt att vi är koncentrerade, de behöver bara en kontring och göra mål. Det är viktigt att vi hela tiden håller oss fokuserade på det som händer.

ÖFK hade mängder av riktigt bra målchanser. Curtis Edwards hade en boll i insidan av stolpen, Halmstads målvakt fick rädda med fingertopparna både en och två gånger. Douglas själv hade en bra chans, en nick som gick över.

-Jag såg bollen lite för sent och den studsade lite konstigt.

0-0 samtidigt som Siris besegrade Karlstad med 2-1 innebär att Sirius toppar gruppen med tre poäng före Halmstad och ÖFK som har en poäng.

-Vi förlorade inte, vi har allt i egna händer för att vinna gruppen och gå vidare till kvartsfinal, avslutar Douglas.

På lördag 23 februari klockan 14.00 möter ÖFK Karlstad i Karlstad i den andra gruppspelsmatchen i Svenska Cupen. Sedan väntar match hemma mot Sirius söndag 3 mars.

Här kan du redan nu säkra dina biljetter till matchen mot Sirius 3 mars.