ÖFK-tv: Eirik Haugan har skrivit på för ÖFK

21-årige backen Eirik Haugan har skrivit på ett kontrakt för ÖFK för de närmaste 3,5 åren. Eirik har tränat med ÖFK under de senaste två veckorna och skrev idag på för ÖFK.

-Eirik är en talangfull spelare som har gjort riktigt bra ifrån sig under tiden han har tränat och spelat med oss, säger Ian Burchnall.

Eirik Haugan slog igenom i tidig ålder och har spelat ett 40-tal ungdomslandskamper för Norge. Eirik kommer från Molde och gjorde debut i högstaligan redan som 16-åring. Han skrev sedan på ett kontrakt med Marseille som 18-åring och lämnade klubben efter två år där.

Sedan dess har han spelat i den norska andraligan i Hödd och det var där som Ian Burchnall hittade honom.

-Jätteroligt att få vara en del av ÖFK nu i 3,5 år framöver. Ian och klubben har sagt att de tror på mig och det känns kul att vara här nu, säger Eirik.

Varför valde du Östersund och ÖFK?

-Jag gillar deras sätt att spela fotboll. Jag vill vara med och slåss om en plats i laget redan nu men är medveten om att det kan ta lite tid att ställa om från norska andraligan till Allsvenskan.

Ian Burchnall är mycket nöjd med sitt senaste nyförvärv. Ian och ledarstaben i ÖFK har fått se Eirik i matchsituationer men också på träningslägret i Spanien.

-Han är en mycket talangfull spelare som har gjort det fantastiskt bra under den tid som han har varit med oss. Han har stor potential att utvecklas ytterligare och bli en toppspelare, säger Ian.

Eirik ansluter omgående till ÖFK:s trupp.