ÖFK-tv: Eirik kommer hem till Molde – tror på stöd av familjen

Han är uppväxt i Molde och nu får han komma hem igen. Men den här gången som motståndare till sitt gamla gäng och till sina gamla kompisar.

-Det ska bli roligt att spela mot mitt gamla lag, säger Eirik Haugan.

Eirik Haugan spelade i Molde under flera år i sin ungdom. Som 16-åring fick han A-lagskontrakt med Molde och drygt ett år senare fick den franska klubben Olympic Marsielle upp ögonen för den unga norrmannen och 28 augusti 2015 skrev han på ett treårskontrakt med toppklubben i Frankrike.

Men tiden i Frankrike blev inte som Eirik hade tänkt sig, han lämnade och flyttade hem till Norge och spelade i andradivisionen i Hödd innan han i vintras kom till ÖFK på provspel och fick sedan A-lagskontrakt.

Nu väntar alltså genrepet inför Allsvenskan för ÖFK och då drar laget till Norge och Molde, Eiriks gamla hemstad.

-Det ska bli roligt att spela mot Molde, jag känner flera av spelarna och två av dem är mina bästa kompisar. Vi har har kontakt dagligen men ännu har vi inte pratat så mycket om matchen.

-Och skulle vi vinna kommer jag att prata väldigt mycket om den här matchen, säger Eirik och småler.

Eirik kommer att ha sin familj på läktaren och han tror att han kommer att få stöd från familjen, även om de är Molde-supportrar.

-Ja, jag tror att det hejar på mig och ÖFK i den här matchen, säger Eirik.

Träningsmatchen mellan Molde och ÖFK spelas på söndag med start 13.00 och matchen sänds på C-more.