ÖFK-tv: Eirik tror på seger för ÖFK i derbyt

Norrmannen Eirik Haugan och övriga spelare i ÖFK är revanschsugna efter förlusten mot AFC Eskilstuna senast.

-Vi har haft riktigt bra träningar i veckan och vi är redo för derbyt, säger Eirik Haugan.

Normannen Haguan är sugen på att spela derby. 1-1 i senaste derbyt mot Sundsvall i början av sommaren gör att Eirik och övriga laget vill visa sina fans att de är bäst i Norrland.

-Vi vill visa fansen att förlusten mot Eskilstuna nu senast med 1-2 var en tillfällighet. Vi har som sagt var haft bra träningar i veckan och vi spelare är redo för ett hett derby.

Flera av ÖFK:s skadade spelare är tillbaka efter skada, både Jerell Sellars och Simon Kroon har varit långtidsskadade men är nu redo för match. Dessutom har ÖFK under den här veckan haft besök av två spelare från Nigeria vilket gör att träningarna har varit tuffa och intensiva.

-Det är alltid roligt att spela ett derby. Och det här derbyt ska vi vinna, säger Eirik Haugan.