Video source missing

ÖFK-tv: En poäng för ÖFK mot Kalmar FF på bortaplan

1-1 slutade matchen på Guldfågeln Arena mellan ÖFK och Kalmar FF. Matchen blev dramatisk med nio gula kort och en räddad straff av Sixten Mohlin. ÖFK:s mål gjordes av Dino Islamovic.

ÖFK brukar ha problem att möta Kalmar FF på bortaplan. Förra året fick ÖFK oavgjort efter två raka förluster på bortaplan i Allsvenskan. ÖFK fick den här gången en kalasstart med 1-0 redan efter två minuters spel när Dino Islamovic elegant rullade in ledningsmålet.

Så långt allt bra. Men väldigt snart skulle det visa sig att det här skulle bli en tuff match för de röd/svarta. Underlaget, naturgräset på Guldfågeln Arena visade sig släppa väldigt mycket och ÖFK-spelarna hade stora svårigheter med gräsmattan.

Kalmar pressade stora delar av matchen och Sixten Mohlin, som fått hoppa in som målvakt när Aly Keita var hemma skadad, fick göra flera riktigt avancerade räddningar.

I andra halvleken fick Kalmar straff, en straff som Sixten Mohlin räddade.

-Jag hade läst på när det gäller straffar och Kalmar FF och visste att om Romario använder lång ansats skjuter i mitt högra hörna, berättar Sixten Mohlin efter matchen.

Klicka här för att se webb-tv inslaget med David Preece som berättar om hur Sixten Mohlin fick bra information om straffskytten Romario före matchen.

Klicka här för att höra Tom Pettersson berätta om att han och de andra spelarna i ÖFK borde vara nöjda med en poäng i en mycket svår match mot Kalmar

Marco Weymans var tillbaka i ÖFK och fick hoppa in i andra halvleken. Se intervjun med Marco här.

Sixten Mohlin blev straffräddare i matchen mot Kalmar FF på bortaplan. Se och hör vad Sixten har att säga om straffräddningen och svårigheterna som han ställdes för i matchen på Guldfågeln Arena.