ÖFK-tv: En vecka i ÖFK för assisterande tränaren Pero

För en vecka sedan blev det klart att ÖFK skrivit kontrakt med en ny tränare i Pero Kapcevic.

-Det är en stor omställning att komma till en allsvensk klubb men jag stortrivs och här finns mängder av unga talanger, säger Pero till ÖFK-tv.

-Det har känts hur bra som helst. Det är många unga killar som vill jobba hårt för att komma någonstans. Det är roligt att jobba med det här gänget.

-Jag och Ian har ett bra samarbete där vi pratar med varandra och lägger upp träningen. Jag ska hjälpa Ian och laget, det är därför som jag är här.

När dagens träning är avslutad kallar Pero till sig några av spelarna och kör en övning som han har initierat.

-Han kommer att vara ute på planen med mig. Ta delar av träningen och kollar på detaljer när jag coachar. Han ska hjälpa mig att utveckla spelarna.

Peros gamla klubb, Friska Viljor, är otroligt stolta över att ha fostrat en allsvensk tränare och det har inte tagit lång tid innan Pero har fått respekt bland spelarna.

-Vi är här för att göra dem ännu bättre.