ÖFK-tv: Erik Haugan hoppas få kontrakt med ÖFK

Här är 21-åringen som siktar på ett kontrakt med ÖFK. Erik Haugan har nu tränat med ÖFK ett tag och dessutom spelat träningsmatcher mot såväl Ranheim som Dynamo Kiev. Och gjort ett starkt intryck.

-Det är klart att jag siktar på att få ett kontrakt med ÖFK, säger den sympatiske norrmannen.

Erik tillhör nu Hödd i den norska andraligan men har haft en karriär i Molde och flyttade sedan, som 18-åring, till Olympic Marseille men fick, precis som många andra unga spelare som flyttar utomlands, väldigt lite speltid.

Berömmet från tränare och från lagkompisar för Erik var stort efter ÖFK:s 0-0 match mot Dynamo Kiev i tisdags. Han hyllades av fansen som skrek:

-Honom vill vi ha!!

Ja, ungefär som i Tjuren Ferdinand ni vet.

-Det har varit dejligt, det känns bra att träna med ÖFK, säger den blyge, men sympatiske norrmannen.

Han väntar fortfarande på besked från ÖFK:s lagledning om han får fortsatt förtroende och kontrakt med klubben eller inte. Fram till dess att han får ett besked tränar han på och gör sitt bästa.

-Jag vet ingenting om framtiden. Det som sker det sker. Det här är ett fint gäng och jag känner mig som en del av laget.

När vi berättar om fansens betyg på Erik skrattar han lätt och säger snabbt:

-Det är hyggligt, vi får väl se om budskapet går fram till ledarna i klubben också.

Kontakten med Ian Burchnall, ÖFK:s tränare fick han under förra sommaren då Ian, innan han kom till Östersund, var tränare i Hödd.

-Ian var i vår klubb några veckor innan han flyttade till Östersund, vi hade kontakt då och Ian ville ha med mig då. Men det passade inte då men sedan tog vi ny kontakt igen och här är jag.

På lördag är äventyret slut och Erik åker hem till Norge. Kanske med ett kontrakt i bagaget eller så är sagan i ÖFK över.

-Det är skönt att vara här i värmen. Men snart åker jag hem till Norge igen och där är det riktigt kallt har jag hört. Sen får vi se vad som händer.