ÖFK-tv: Ett år som coach – Ian i intervju om laget, förväntningar och media

Nu har Ian Burchnall varit coach för ÖFK i ett års tid. Ett år med framgångar men också motgångar. Ett år fyllt av händelser.

-Det har varit ett otroligt roligt och händelserikt år, säger Ian Burcnall i en personlig intervju.

Han kom och tog över efter hyllade Graham Potter. Efter att ha bytt ut hela ledarstaben och flera tongivande spelare stod Ian Burchnall med ett lag som få trodde på. Men som ändå gjorde en fantastisk höst.

-Det var inte så lätt att ta över efter Graham som gjort ett fantastiskt arbete, men jag tycker att vi gjort det bra. Vi har spelat fin fotboll och fortsätter att spela på vårt vis, säger Ian Burchnall.

Ian berättar om hur han älskar ÖFK:s fans och att han ibland har ett hett temperament.

-Jo, det händer att jag blir arg. Men det har bara hänt några få gånger att jag har blivit riktigt arg efter en match, avslöjar Ian.

Laget som han nu basar över började årets säsong riktigt bra men avslutade med tre förluster och en oavgjort innan sommaruppehållet.

-Vi hade lite otur med mängder av skador på nyckelspelare. Trots det har vi klarat det hyfsat bra, menar Ian.

På lördag kommer IFK Göteborg på besök på Jämtkraft Arena. Efter närmare fyra veckor utan någon match i Allsvenskan gäller det för laget att vara på tårna och prestera toppfotboll för att kunna besegra IFK Göteborg.