ÖFK-tv: Felix Hörberg har tränat bra under uppehållet

Han kom till ÖFK mitt under semestern från Trelleborgs FF. Få visste vem han var men relativt snabbt tog han en plats i ÖFK:s startelva.

-Det är riktigt roligt att vara igång igen, det här har jag längtat efter sedan vi fick semester, säger Felix Hörberg.

Han är skåningen som dök upp precis innan transferfönstret stängde i somras. Sedan dess hann han med elva matcher i ÖFK-dressen. Dessutom två assister. Felix Hörberg ser ofta glad ut. Han utstrålar ett lugn och är väldigt ofta rätt placerad på sin kant.

Efter sex veckors ledighet har nu träningen dragit igång igen för spelarna i ÖFK och Felix verkar ha gjort sin hemläxa under uppehållet.

-Det har varit en lugn ledighet, jag har varit med familjen men också följt de träningsanvisningar som vi fick av ledarna innan vi gick på ledighet, säger Felix Hörberg.

Det har försvunnit två spelare i ÖFK-truppen jämfört med förra året. (tre om vi räknar med Aly Keita som ännu inte valt något annan klubb) Det betyder att alla spelare som nu finns tillgängliga fanns här i höstas och därmed bör spelarna känna varandra rätt bra.

-Det ska bli riktigt spännande. Nu på försäsongen ska vi bygga upp ett bra lag och det ska bli intressant att se hur bra vi kan bli.

Hur är känslan i laget?

-Alla verkar ha tränat på bra under uppehållet. Det är roligt att träffa alla igen. Nu har vi kunnat dra igång träningen direkt och vi har en bra grupp.

Träningen kommer att trappas upp allt eftersom och den första matchen spelas 25 januari borta mot GIF Sundsvall. Sedan väntar ett träningsläger i Portugal 1-11 februari.

-Vi måste ta en vecka i taget, självklart tittar vi framåt mot de första matcherna för säsongen, men det gäller att inte titta för långt fram. Det ska bli skönt att komma iväg på träningsläger och lite varmare klimat och möjlighet att träna på fullstor plan, menar Felix.