ÖFK-TV: Felix och Henrik inför matchen mot Falkenberg

Idag klockan 15.00 är det avspark på Jämtkraft Arena och match mellan ÖFK och Falkenberg i Allsvenskan. Två spelare som hoppas på speltid är Henrik Bellman och Felix Hörberg, här träffar ni dem och hör deras tankar inför matchen.

Henrik Bellman fick i segermatchen mot Elfsborg starta och gjorde en riktigt bra match enligt många. Nu är han sugen på att visa upp sig mot Falkenberg i eftermiddag.

-Det är roligt att få speltid och jag är nöjd med min insats. Det är roligt att spela fotboll och hela laget spelar bra fotboll just nu, säger Henrik efter sista träningen inför matchen mot Falkenberg.

Falkenberg är ett av tre lag som ligger i botten av Allsvenskan med 13 poäng, men har visat sig svårslagna och tunga att möta.

-De är duktiga på det de gör. De är svåra att bryta igenom och är disciplinerade.

En spelare som har fått mycket speltid är Felix Hörberg, han har fått pendla mellan en backplats och en mittfältsplats. Oavsett placering har han gjort det bra och ser fram emot dagens match.

-Vi har några vinster i bagaget och det känns riktigt bra. Vi har tätt mellan matcherna och det gäller att återhämta sig mellan matcherna.

Matchen idag spelas inför tomma läktare på Jämtkraft Arena och startar klockan 15.00. Ni kan se matchen på Dplay med start 14.30.