ÖFK-tv: Felix stortrivs i sin nya klubb – redo för att möta AIK

För knappt två veckor sedan blev det klart att Felix Hörberg hade värvats från Trelleborg till ÖFK. Nu har han tränat med laget sedan dess och är redo för spel i Allsvenskan.

-Jag trivs jättebra här, killarna är välkomnade och det är roligt att spela för ÖFK, säger Felix.

Unge Felix Hörberg är en mittfältare som kan användas på backplats men som också kan utnyttjas för offensiva utflykter. På träningen har han tagit för sig och gjort det riktigt bra.

-Det har gått bra att komma in i laget. Det är ett högt tempo men roligt att spela på den här nivån, säger Felix Hörberg till ÖFK-tv.

-Träningarna har varit bra, jag kommer in i det bättre och bättre. Nu möter vi AIK och vi ska göra allt för att besegra dem här på hemmaplan. Men vi är starka på hemmaplan.

Vad blir det för typ av match mot AIK?

-Jag tror att det kommer att bli en tuff och hård match med mycket dueller. Det är två lag som vill spela offensiv fotboll.

Matchen mot AIK spelas i morgon söndag med avspark klockan 15.00 och biljetter till matchen köper ni här!