ÖFK-tv: Felix stortrivs i sitt nya lag

I slutet av transferfönstret anslöt Felix Hörberg från Trelleborg och har redan hunnit spela fyra matcher i ÖFK-tröjan.

-Jag är förvånad över hur snabbt jag har kommit in i laget, säger Felix.

När 20-åringen från Skåne kom in i ÖFK:s trupp var det många som blev överraskade, övergången gick snabbt och till cupmatchen mot Stocksund anslöt han och sedan dess har han hunnit med att spela tre matcher från start och har blivit inbytt i en match.

-Från början var det lite svårt att hänga med i tempot, allt går snabbare i Allsvenskan. Men jag tycker att jag har kommit in bra i laget och trivs jättebra här.

Mittfältare Felix är medveten om att ÖFK just nu ligger på den nedre halvan av tabellen men det är inget som han oroar sig för.

-Vi har en viktig match mot Falkenberg på lördag men har en bra stämning i truppen och vi kommer att fortsätta att kriga på.