ÖFK-tv: Första matchen för ÖFK spelas idag 14.00

Idag klockan 14.00 svensk tid spelar ÖFK sin första träningsmatch för säsongen mot kinesiska laget Henan Jianye här på Cypern.

-Resultatmässigt är den här matchen inte viktig men jag vill ändå se saker från spelarna som vi har pratat om, säger ÖFK:s tränare Ian Burchnall.

För första gången någonsin ska ÖFK idag möta ett kinesiskt lag, Henan Jianye. Laget slutade på tolfte plats i kinesiska superligan förra året och befinner sig nu på träningsläger på Cypern.

Kunskapen om kinesisk fotboll är inte så stor och kunskapen om ÖFK:s motståndare idag är inte särskilt stor hos klubbens ledare.

-Nej, jag har tittat på deras laguppställning och de har mängder av spelare med olika bakgrunder. Men jag har ingen aning om hur de spelar eller hur bra de är, säger Ian Burchnall.

Men Ian påpekar att ÖFK:s spelare nu istället kan fokusera på sin egen insats, inte tänka på hur motståndarna kommer att spela. Samtidigt så förstår Ian och övriga ledare i ÖFK att matchens resultat inte är så viktigt, däremot vill de ha lite svar på saker och ting som de har tränat på och som de har pratat om här på Cypern.

-Ja, det här är ett första steg på en lång lång säsong. Det här är en del av träningsupplägget. Vi kommer att fortsätta spela på samma sätt som tidigare, vi kommer att fortsätta spela på det sättet som vi gjort tidigare, slår Ian fast.

Träningsmatchen mot Henan Jianye direktsänds på ÖFK:s hemsida och i våra sociala medier med start klockan 14.00.