ÖFK-tv: Första träningen för året i ÖP-hallen för ÖFK

Idag körde ÖFK-spelarna den första fotbollsträningen för året i ÖP-hallen. På plats fanns också Falkarnas Markus Lindberg och en av sponsorerna, Stig Eklund.

-Häftigt att det säsongen äntligen är igång, menade de båda.

Efter tre dagars fystester där spelarna i ÖFK har fått testa sin fysiska status i olika tester var det idag dags för lagledarna att plocka fram fotbollarna och dags för spelarna att börja träna fotboll.

Ett 30-tal intresserade personer hade åkt till ÖP-hallen i Östersund för att närvara vid den första träningen för laget som förra säsongen slutade sexa i Allsvenskan.

-Äntligen är säsongen igång. Det har varit en jobbig tid utan fotboll, det har varit en tung period där man inte vetat vad man ska göra, säger Markus Lindberg från ÖFK:s supporterförening Falkarna.

Falkarna och Markus har börjat ladda inför säsongen och planerar mängder med roliga händelser där man bland annat kommer att arrangera en bussresa till cupmatchen mot Karlstad.

-Vi tror på guld, det tror vi alltid. Det blir cupguld och seger i Allsvenskan. Med de spelare som laget har och dessutom de som är på gång in så blir det här riktigt bra. Absolut blir det en topptre placering.

Markus och de andra i ÖP-hallen spanade ut över alla spelarna som fanns på plats och genomförde den första träningen. Framför allt var många nyfikna på nykomlingarna, Sixten Mohlin och Francis Baptiste.

-Det vi har sett så här långt av Francis Baptiste bådar gott. Är han lika snabb med boll som utan blir det här riktigt bra, avslutar Markus Lindberg.

En annan som sökt sig till ÖP-hallen var Stig Eklund. Han är en av ÖFK:s sponsorer och otroligt fotbollsintresserad.

-Jag har varit med ända sedan superettan och jag kommer att fortsätta att stödja ÖFK. Vi är otroligt intresserade av att vara med förutom att vi har fått mängder av affärer genom våra kontakter i ÖFK.

-Det är viktigt att vi har en bas med de gamla grabbarna kvar, om vi sen skulle få några nyförvärv som det pratas om så kommer det här bli en minst lika bra säsong som förra säsongen, menar Stig Eklund.

I morgon fredag fortsätter träningen i ÖP-hallen för ÖFK:s spelare.