ÖFK-tv: Framme i Portugal – första gympasset avklarat

I morse lyfte planet från Arlanda med spelare och ledare i ÖFK mot Portugal och Faro. Här i södra Portugal ska nu ÖFK träna och svetsa samman gruppen.

-Skönt att vara här på plats och få träna på fullstor plan, menar Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Gårdagens träningsmatch mot Brommapojkarna slutade med en enkel seger, 4-0. Men istället för hemfärd norrut blev det hotellnatt på Arlanda och i morse flyg till Portugal och träningslägret.

I elva dagar ska ÖFK ladda och träna här nere, när laget landade var det 18 grader varmt och solen sken. Förutsättningarna för att få bra träningsmöjligheter finns här nere och träningsplanen såg otroligt bra ut.

-Vi hade en bra match igår, vi fick inga skador utan alla fick lagom med speltid och nu är vi här i Portugal, förklarar Ian Burchnall.

Idag tillbringade spelarna tid i gymmet men hann också med att spela tennis och golf innan det var dags för middag.

I morgon söndag startar träningen och det är ett gäng laddade spelare och ledare som ser fram emot ett riktigt bra träningsläger, ett läger där gruppen ska svetsas samman och förhoppningen är att det ska bli många riktigt bra träningar.

Francis Baptiste fick 45 minuter igår mot BP men var inte nöjd med sin insats.

-Nej, jag borde ha gjort något mål. Men det är fortfarande tidigt på försäsongen och det är nu vi ska träna ordentligt, menar Francis.