ÖFK-tv: Francis känner att det här kan bli en bra säsong

Första säsongen i ÖFK-tröjan blev kanske inte riktigt som Francis Baptiste hade hoppats på. Konkurrensen bland anfallarna i truppen var tuff och det blev tre matcher i Allsvenskan.

-Det här blir en intressant säsong för mig och för hela laget, säger Francis Baptiste.

I matchen mot GIF Sundsvall i lördags spelade Francis 45 minuter på fullstor plan. Detta var första gången som ÖFK spelade på fullstor plan, något som förstås kändes i benen.

-Jag var trött efter matchen, omställningen från att ha tränat inne på ÖP-hallen och liten yta till att komma ut på fullstor plan var en stor omställning. Men det är ju det som försäsongen handlar om, säger Francis med ett leende.

ÖFK vann premiärmatchen för säsongen mot GIF Sundsvall med 3-1 efter bitvis riktigt fint spel. Målet gjordes av Alex Purver, Attah Kadiri och Frank Arhin.

-Det var en bra träningsmatch, det var kul att vinna för mig och mina lagkompisar.

Francis Baptiste är ofta glad och skrattar under intervjun. Han stortrivs i Östersund och Sverige och han är en av de utländska spelarna som faktiskt börjar lära sig lite svenska.

-Jo, jag kan prata lite svenska, säger han på svenska och skrattar.