ÖFK-tv: Fritzson inför matchen mot IFK Göteborg

På lördag spelar ÖFK hemma mot IFK Göteborg på Jämtkraft Arena och träningarna idag och i morgon fredag har full fokus på återstarten av Allsvenskan.

-Vi är väldigt sugna på att spela match nu efter uppehållet, säger Ludvig Fritzson.

Han har fått göra fem inhopp och startat i två matcher så här långt i Allsvenskan. Och nu är han och de andra spelarna i ÖFK redo för att starta om efter sommaruppehållet. Redo att ta emot IFK Göteborg.

-Ja, vi är sugna på att spela nu. IFK Göteborg har överraskat under våren och gjort det väldigt bra. Det ska bli roligt att möta dem, säger Ludvig.

Hur är det med den egna formen?

-Bra, jag har tränat hårt under uppehållet och är redo att spela. Jag är nöjd med mitt spel i de matcher som jag har spelat och hoppas att få spela mot IFK Göteborg.

Vilken typ av match blir det mot Blåvitt?

-Det kommer att bli en jämn match, de har bra självförtroende efter deras fina start i Allsvenskan och vi är sugna på att vinna efter några matcher utan seger.