ÖFK-tv: Fyra unga killar tränar med A-laget på Cypern

I höstas presenterade ÖFK en satsning på fyra unga spelare som numera är en del av A-laget. När säsongen startade den 7:e januari var killarna på plats och har sedan dess tränat med laget och självklart är de också med här på Cypern på träningslägret.

-Spännande och jätteroligt att få vara med här, säger killarna.

Gustav, Robin, Pontus och Isak är 15-16 år gamla, två av dem går fortfarande i nionde klass, två av dem går första året på gymnasiet. Men där upphör alla likheter med andra killar i deras ålder. Dessa fyra ingår nämligen i en satsning som ska ge fler allsvenska spelare uppfödda och fostrade inom Jämtländsk fotboll.

Tack vare bra samarbete mellan föräldrar, lärare och ÖFK har man kunnat sy ihop så att killarna kan vara med på många träningar som ÖFK har och dessutom fått möjlighet att följa med på det träningsläger som laget just nu är på i utlandet, närmare bestämt på Cypern.

-Jätteroligt att få här och träna på bra planer och i bra miljö. Förhoppningen är väl att vi ska utvecklas som människor och som fotbollsspelare, säger killarna när ÖFK-tv träffar dem i solen.

Läxböckerna är förstås med och de har ägnat någon timme varje då och de är mycket medvetna om att skolan är minst lika viktig som fotbollen.

-Det här är en bra möjlighet för killarna, säger Shaun Contable, assisterande tränare i ÖFK. Jag önskar att jag hade fått den här möjligheten när jag var i deras ålder.