ÖFK-tv: Goitom ser fram emot mötet mot ÖFK

Den allsvenska starten är bara 11 dagar bort och ÖFK börjar säsongen 2019 i Allsvenskan med att möta AIK, de svenska mästarna, på bortaplan.

-Att möta ÖFK är alltid svårt, säger Henok Goitom i en tv-intervju med ÖFK-tv.

När AIK vann SM-guldet i fotboll i höstas var det efter en fantastisk säsong. Laget imponerade på många och den bredd som laget hade var otrolig. Men nu är det en ny säsong som stundar och ÖFK står alltså för motståndet.

-Det är skönt att försäsongen nu är över och att Allsvenskan startar. Vi får se till att besegra ÖFK i premiären, menar Goitom.

Samtidigt vet AIK:s stjärnspelare att ÖFK är en tuff motståndare för gnagarna.

-Att möta Östersund är alltid en svår match för oss. Östersund har ju visat att de vill vara med där uppe i toppen. Vi ska förbereda oss inför den här matchen. Vi ska nog försöka matcha det som vi kunde prestera förra säsongen och det gick ju bra.

Vad vet du om årets upplaga av ÖFK?

-Jag vet att de har hämtat flera utländska spelare från England. Vi har inte börjat titta på laget lite djupare ännu men kommer nog att göra det framöver.